Ir divas lietas, kuras cilvēki vēlas vairāk par seksu un naudu!

Ir divas lietas, kuras cilvēki vēlas vairāk par seksu un naudu!



Mūsdienās līdzās profesionālismam un politkorektumam mēs nereti aizmirstam, ka vienīgais, ko cilvēki patiesībā vēlas, ir tikt novērtēti - bieži vien pietiek tikai ar vārdu "paldies".

Viņi nepateica "paldies"

Kāda lauku skolā strādāja skolotāja, kura darī vairāk, nekā no viņas ikdienā sagaida - pārliecinās par to, lai katrā skolēnā pamanītu un izceltu viņa vislabākās spējas. Viņa ar prieku gatavojas stundām līdz pat vēlai naktij, lai tikai būtu droša, ka tās būs aizraujošas un patīkamas. Visas oficiālās atsauksmes un snieguma novērtējumi viņu ir raksturojuši kā izcilu. Tomēr daudzus pārsteidza viņas aiziešana no darba, ko viņa tik ļoti bija mīlējusi tā iemesla dēļ, ka viņa nejutās novērtēta. Visu oficiālo un bezpersonisko novērtējumu vietā viņa tikai vēlējās saņemt atzinību no citem cilvēkiem...

Taču viņa to nesaņēma.

Vietējā skoliņa un tās skolnieki šobrīd piedzīvo pamatīgu zaudējumu, jo cilvēki, kuru vadībā skolotāja strādāja, neuzvedās kā īsti cilvēki. Viņi neizdarīja to vienu lietu, ko mums visiem bērnībā ir mācījušas mammas: viņi nepateica "paldies".

Vārda "paldies" ieviešana jūsu vārdu krājumā

Mērija Keja Eša (Mary Kay Ash) ir biznesa sieviete, kura darbojas vienā no vissveiksmīgākajām tiešā mārketinga kompānijām, ir teikusi: "Ir divas lietas, kuras cilvēki vēlas vairāk par seksu un naudu: tās ir atzinība un uzslava."

Varbūt jums šis padoms nešķiet vērā ņemams un novatorisks, tomēr pajautājiet sev šo: Cik bieži jūs pasakāties saviem darbiniekiem vai kolēģiem? Kad bija pēdējā reizie, kad jūs izmantojāt vārdu "paldies"?

Ja tas ir noticis senāk, nekā jūs to vēlaties atzīt, tad šeit uzskaitītie padomi palīdzēs pateikšanos un uzslavas padarīt par ieradumu.

  • Uzslavēšanu un atzinības izteikšanu iekļaujiet savā dienas kārtībā. Atvēliet 10 minūtes nedēļā, lai pateiktu "paldies" saviem darbiniekiem un darba kolēģiem. Tas pat var būt 3 rindiņu garš epasts, kurā jūs pasākāties par viņu darbu un ieguldījumu.

  • Atcerieties iekļaut CC sadaļā (kopiju nosūtīšanai) arī citus vadītājus. Ir lieliski pateikties kādam, taču vēl iedarbīgāk ir par viņu labi paveikto darbu pavēstīt arī viņu priekšniekiem.

  • Veiciniet pateikšanās kultūru, rezervējot laiku, kurā pateikties, arī sapulču laikā. Mudiniet kolēģus novērtēt atzinīgi arī vienam otru. Ja viņi redzēs, ka jūs to darāt, tad lielāka iespēja būs, ka viņi šo paradumu ieviesīs savā starpā.

  • Cik vien iespējams, rakstiet "paldies" zīmītes. Iedomājieties, cik pārstegti būtu jūsu klietni vai pārdevēji, saņemot no jums ar roku rakstītu zīmīti! Mūsdienu digitālajā laikmetā šāda personīga pieeja nozīmē ļoti daudz.

  • Varbūt jūs esat dzirdējuši teicienu "Sodiet privāti, bet slavējiet publiski"; un, patiesi, to ir ieteicams ievērot ikdienā. Kad vien jūs to varat, izsakiet atzinību cilvēkiem viņu darba kolēģu klātbūtnē - tas radīs vēl labāku rezultātu.

Rotaļlietu ražotāji Mattel ir ieviesuši iestādes atzinības programmu ar nosaukumu "Jūsmīgās atsauksmes", kuras ietvaros darbinieki viens otram var piešķirt atzinības sertifikātu, kuru uzņēmuma ēdnīcā var iemainīt pret bezmaksas atspirdzinošu dzērienu vai kafiju.

American Airlines pastāvīgajiem klietniem piedāvā iespēju piešķirt "Aplausu" balvu tiem darbiniekiem, kuru sniegums pārspēj no viņiem gaidīto. Šie ir interesanti veidi, kā pateikšanos padarīt par ikdienas sastāvdaļu, tomēr tas var situāciju pavērst arī uz otru pusi - pateikšanos pārceļot no personiskā uz organizācijas līmeni.

Pārliecinieties, ka jūsu nākamais "paldies" nav tikai tukši vārdi, bet pateikšanās no sirds.

Kā jūs padarītu pateikšanos un atzinības izteikšanu par vispārēju uzvedības normu savā uzņēmumā? Padalities ar savu pieredzi komentāros!

#publikācija

BIZNESAM.LV ir organizāciju vadības risinājumu un B2B kontaktu sadarbības platforma, kas piedāvā mācības, konsultācijas, seminārus: vadībai un personāla attīstībai, mārketingam un pārdošanas veicināšanai, taupības un kvalitātes procesu uzlabosānai, finanšu risinājumus attīstības projektiem.